Apel o ochronę Bałtyku – część I – Nowe wymogi wobec armatorów statków / Call for protection of the Baltic Sea – part I – New requirements for ship owners / Convocatoria de protección del Mar Báltico – parte I – Nuevos requisitos para los armadores

Ochrona wód Bałtyku to nasze wspólne dziedzictwo i cel Polaków i Europejczyków.

Bezpośrednio od nas zależy czystość wód w tym Mare Polonorum.

Tekst: Adam Lech Janowski © 2014-2019, foto: z wystawy w Ośrodku Kultury Morskiej Narodowego Muzeum Morskiego w Gdańsku

Mer Sea Morze Danzig Gdańsk Visit Pomorze Ship Statek Polen Poland Environment Protection Ochrona Środowiska Blue Grand Ocean Marine

To samo działanie może być realizowane wobec wszystkich mórz Europy jakimi są morza (ze wskazaniem zatok): Morze Karskie, Morze Peczorskie, Morze Barentsa, Morze Białe, Morze Norweskie, Morze Szkockie, Morze Hebrydzkie, Morze Północne, Morze Irlandzkie, Morze Celtyckie, Zatoka Biskajska, Zatoka Kadyksu, Morze Bałtyckie, Zatoka Botnicka, Zatoka Fińska, Zatoka Ryska, Morze Śródziemne, w tym Zatoka Lwia, Morze Tyrreńskie, Morze Adriatyckie, Zatoka Tarencka, Morze Jońskie, Morze Alborańskie, Morze Balearskie, Morze Egejskie, Morze Liguryjskie, Morze Libijskie, Morze Kreteńskie, Morze Trackie
Morze Lewantyńskie, Morze Marmara,

Morze Czarne, Morze Azowskie

A także mórz Azji: Morze Galilejskie, Morze Andamańskie, Morze Arabskie, Morze Banda, Morze Barentsa
Morze Beringa, Morze Czarne, Morze Kaspijskie, Morze Czukockie, Morze Wschodniochińskie, Morze Wschodniosyberyjskie, Morze Jawa, Morze Karaibskie, Morze Morze Lakkadiwskie, Morze Łaptiewów, Morze Czerwone, Morze Japońskie, Morze Ochockie, Morze Południowochińskie, Morze Żółte i wreszcie Morze Aralskie oraz całego świata.

Najważniejsze działania dla poprawy czystości wód – część I:

I. Wymogi wobec armatorów statków i właścicieli wszelkich jednostek pływających

Celem działania jest obniżenie zanieczyszczenia przez jednostki pływające po Morzu Bałtyckim oraz kontrola tych jednostek przed bezprawnym zanieczyszczeniem wód morskich poprzez zrzuty odpadów do wód morskich.

  1. Prace nad przepisami regulującymi pomiar wwożenia i wywożenia odpadów płynnych i stałych, w tym sankcji w formie wysokich kar finansowych za dokonywanie zrzutów odpadów do wód morskich.
  2. Powołanie w Polsce instytucji kontrolującej ilość wwożonych i wywożonych odpadów lub przekazanie jej kompetencji do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.
  3. Wprowadzenie obowiązku prowadzenia rejestru ilości wwożonych i wywożonych odpadów na obszarze Morza Bałtyckiego oraz przekazania odpadów w porcie i sankcje finansowe w przypadku naruszenia przepisów, zwłaszcza dokonywania zrzutów odpadów do wód morskich.
  4. Automatyczna internetowa rejestracja armatorów i właścicieli jednostek pływających po Morzu Bałtyckim. W myśl proponowanych przepisów po wejściu na stronę internetową, każdy właściciel statku może natychmiastowo zarejestrować swoją jednostkę pływającą i otrzymać potwierdzenie rejestracji z numerem, loginem i hasłem dostępu z podziałem na użytkowników prywatnych, biznesowych oraz publicznych / samorządowych / państwowych.
  5. Pomiar i kontrola ilości odpadów płynnych i stałych na statku w cieśninach duńskich: Skagerrak, Kattegat, Sund, Wielki Bełt i Mały Bełt oraz w portach zarówno w momencie wpłynięcia i przed wypłynięciem. Armator przesyła wskazania ilości odpadów w momencie przekraczania Cieśnin Duńskich oraz wpłynięcia i przez wypłynięciem w nowy lub dalszy rejs oraz ilość załogi i uśrednioną ilość odpadów komunalnych powstających dziennie w przeliczeniu na ilość załogi oraz przemysłowych w zależności od ilości ładunku. Na podstawie uśrednionych danych i aktualnych wskazań możliwe jest obliczenie przybliżonej ilości odpadów jaka przewożona jest na statku. W myśl proponowanych przepisów po dopłynięciu do portu do instytucji kontrolującej przekazywany powinien być stan rzeczywisty według dokonanego odczytu. W przypadku określonego znacznego przekroczenia stanów  ilości odpadów, instytucja będzie zobowiązana wszcząć postępowanie i ewentualnie nałożyć karę finansową na armatora: wynajętego / eksploatowanego lub posiadanego statku.

***

The protection of Baltic waters is our common heritage and purpose for Poles and Europeans.

The purity of waters, including Mare Polonorum, depends directly on us.

Text: Adam Lech Janowski © 2014-2019, photo: from the exhibition at the Maritime Culture Center of the National Maritime Museum in Gdańsk

Mer Sea Morze Danzig Gdańsk Visit Pomorze Ship Statek Polen Poland Vessels Kalabr Moskva Petersburg Jekatrinburg Ufa Oblast Rossiya***

For entire Europe, the same activities may include all other seas:
Adriatic Sea, Alboran Sea, Sea of ​​Azov, Balearic Sea, Baltic Sea, Barents Sea, White Sea, Celtic Sea, Black Sea, Aegean Sea, Greenland Sea, Hebrides, Ikar Sea, Irish Sea, Ionian Sea, Karnak Sea, Cretan Sea , Ligurian Sea, Marmara Sea, Myrtree Sea, Norwegian Sea, Scottish Sea (Scotland and Ireland), Mediterranean Sea, Thrace Sea, Tyrrhenian Sea, Vandela Sea, Phenicia Sea, North Sea

The same for the seas of Asia: Sea of Galilee, Andaman Sea, Arabian Sea, Banda Sea, Barents Sea
Bering Sea, Black Sea, Caspian Sea, Chukchi Sea, East China Sea, East Siberian Sea, Java Sea, Kara Sea, Laccadive Sea, Laptev Sea, Red Sea, Sea of Japan, Sea of Okhotsk, South China Sea, Yellow Sea and finally Aral Sea

and on whole the world

***

The most important activities for improving water quality – part I:

I. Requirements for ship owners and owners of all vessels

The aim of the action is to reduce pollution by vessels operating in the Baltic Sea and control these units against unlawful pollution of sea waters through discharges of waste into marine waters.

  1. Works on regulations regulating the measurement of import and export of liquid and solid waste, including sanctions in the form of high financial penalties for discharges of waste into sea waters.
  2. Appointment in Poland of an institution controlling the amount of imported and exported waste or transfer of its competence to the Regional Directorate of Environmental Protection.
  3. Introduction of an obligation to keep a register of quantities of imported and exported waste in the Baltic Sea Area and waste transfer at the port and financial sanctions in the event of a violation of the regulations, in particular the discharge of waste into the sea.
  4. Automatic online registration of shipowners and owners of vessels living in the Baltic Sea. According to the proposed regulations, after entering the website, each ship owner can immediately register his vessel and receive confirmation of registration with the number, login and password of access divided into private, business and public / local / state users.
Measurement and control of the amount of liquid waste and fixed on a ship in the Danish Straits: Skagerrak, Kattegat, Sund, the Great Belt and Small Belt as well as in ports both at the time of arrival and before departure. The shipowner sends the indication of the amount of waste at the time of crossing the Danish Straits and entering and leaving the new or further voyage and the number of crew and the average amount of municipal waste generated per day in terms of the number of crew and industrial depending on the amount of cargo. Based on the averaged data and current indications, it is possible to calculate the approximate amount of waste that is carried on the ship. Pursuant to the proposed provisions, after reaching the port of the controlling institution, the actual state should be reported according to the readout made. In the event of a significant exceeding of the quantities of waste, the institution will be obliged to initiate proceedings and possibly impose a financial penalty on Shipowner – a person (legal or natural person), operates his own or a rented ship

***

La protección de las aguas del Báltico es nuestro patrimonio y propósito común para los polacos y los europeos.

La pureza de las aguas, incluida la Mare Polonorum, depende directamente de nosotros.

Texto: Adam Lech Janowski © 2014-2019, foto: de la exposición en el Centro de Cultura Marítima del Museo Marítimo Nacional en Gdańsk

***

***

Para toda Europa, las mismas actividades pueden incluir todos los demás mares:

Mar Adriático, Mar de Alborán, Mar de Azov, Mar Balear, Mar Báltico, Mar de Barents Mar Blanco, Mar Céltico, Mar Negro, Mar Egeo, Mar de Groenlandia, Hébridas, Mar de Ikar, Mar de Irlanda, Mar Jónico, Mar de Karnak, Mar de Creta, Mar de Liguria, Mar de Mármara, Mar de Myrtree, Mar de Noruega, Mar de Escocia, Escocia Irlanda, Mar Mediterráneo, Mar de Tracia, Mar Tirreno, Mar de Vandela, Mar de Fenicia, Mar del Norte

Lo mismo para los mares de Asia: Mar de Galilea, Mar de Andamán, Mar Arábigo, Mar de Banda, Mar de Barents, Mar de Barering,

Mar Negro, Mar de Caspia,

Mar de Chukchi, Mar de China Oriental, Mar de Siberia Oriental, Mar de Java, Mar de Kara, Mar de Laccadive, Mar de Laptev, Mar Rojo, Mar de Japón, Mar de Ojotsk, Mar de China Meridional, Mar Amarillo y, por último, Mar de Aral

y en todo el mundo

***

Las actividades más importantes para mejorar la calidad del agua – parte I:

I. Requisitos para los armadores y propietarios de todos los buques.

El objetivo de la acción es reducir la contaminación causada por los buques que operan en el mar Báltico y controlar estas unidades contra la contaminación ilegal de las aguas del mar a través de la descarga de desechos en las aguas marinas.

  1. Trabaja en los reglamentos que regulan la medición de la importación y exportación de desechos líquidos y sólidos, incluidas las sanciones en forma de sanciones económicas elevadas para la descarga de desechos en las aguas marinas.

2. Nombramiento en Polonia de una institución que controla la cantidad de desechos importados y exportados o la transferencia de su competencia a la Dirección Regional de Protección del Medio Ambiente.

3. Introducción de la obligación de mantener un registro de las cantidades de desechos importados y exportados en la Zona del Mar Báltico y la transferencia de desechos. en el puerto y sanciones financieras en caso de violación de la normativa, en particular la descarga de residuos en el mar.

4. Registro automático en línea de armadores y propietarios de embarcaciones que viven en el Mar Báltico. De acuerdo con las regulaciones propuestas, después de ingresar al sitio web, cada propietario de un barco puede registrar inmediatamente su embarcación y recibir una confirmación de registro con el número, el nombre de usuario y la contraseña de acceso divididos en usuarios privados, comerciales y públicos / locales / estatales.

5. Medición y control de la cantidad de residuos líquidos y fijados en un barco en el estrecho danés: Skagerrak, Kattegat, Sund, el Gran Cinturón y el Pequeño Cinturón, así como en los puertos, tanto en el momento de la llegada como antes de la salida. El propietario del buque envía la indicación de la cantidad de desechos en el momento de cruzar el estrecho danés y de entrar y salir del viaje nuevo o posterior, y el número de tripulantes y la cantidad promedio de desechos municipales generados por día en términos del número de tripulantes y Industrial en función de la cantidad de carga. Sobre la base de los datos promediados y las indicaciones actuales, es posible calcular la cantidad aproximada de desechos que se transportan en el barco. De conformidad con las disposiciones propuestas, después de llegar al puerto de la institución controladora, el estado real debe informarse de acuerdo con la lectura realizada. En el caso de un exceso significativo de las cantidades de desechos, la institución estará obligada a iniciar un procedimiento y posiblemente imponer una multa financiera al propietario del buque: una persona (persona física o jurídica) que opera por cuenta propia o alquilada.

***

Защита Балтийских вод является нашим общим наследием и целью для поляков и европейцев. Чистота вод, включая Mare Polonorum, напрямую зависит от нас.

Текст: Адам Лех Яновский © 2014-2019, фото: с выставки в Центре морской культуры Национального морского музея в Гданьске

***


***

Для всей Европы к таким же действиям могут относиться все другие моря:

Адриатическое море, Альборанское море, Азовское море, Балеарское море, Балтийское море, Баренцево море. , Белое море, Кельтское море, Черное море, Эгейское море, Гренландское море, Гебриды, Икарское море, Ирландское море, Ионическое море, Карнакское море, Критское море, Лигурийское море, Мраморное море, Миртовое море, Норвежское море, Шотландское море (Шотландия и Ирландия), Средиземное море, Фракия, Тирренское море, море Ванделы, Финикия, Северное море.

То же самое для морей Азии: Галилейское море, Андаманское море, Аравийское море, Банда-море, Баренцево море, Берингово море, Черное море, Каспийское море, Чукотское море, Восточно-Китайское море, Восточно-Сибирское море, Явское море, Карское море, Лаккадивое море, Лаптевое море, Красное море, Японское море, Охотское море, Южно-Китайское море, Желтое море и, наконец, Аральское море

и весь мир

***

Наиболее важные мероприятия по улучшению качества воды – часть I:

I. Требования к судовладельцам и владельцам всех судов.

Целью акции является снижение загрязнения судами, работающими в Балтийском море, и борьба с этими установками от незаконного загрязнения морских вод путем сброса отходов в морские воды.

  1. Работа над нормативными актами, регулирующими измерение импорта и экспорта жидких и твердых отходов, включая санкции в виде высоких финансовых штрафов за сброс отходов в морские воды.
  2. Назначение в Польше учреждения, контролирующего количество импортируемых и экспортируемых отходов, или передача его компетенции Региональной дирекции по охране окружающей среды.
  3. Введение обязанности вести реестр количества импортируемых и экспортируемых отходов в районе Балтийского моря и передачи отходов в порту и финансовые санкции в случае нарушения правил, в
    частности сброса отходов в море.
  4. Автоматическая онлайн регистрация судовладельцев и владельцев судов, проживающих в Балтийском море. Согласно предлагаемым правилам, после входа на сайт каждый владелец судна может немедленно зарегистрировать свое судно и получить подтверждение регистрации с помощью номера, логина и пароля доступа, разделенных на частных, деловых и публичных / местных / государственных пользователей.
Измерение и контроль количества жидких отходов, установленных на судне в Датских проливах: Скагеррак, Каттегат, Сунд, Большой и Малый пояса, а также в портах как во время прибытия, так и перед отправлением. Судовладелец отправляет указание количества отходов во время пересечения Датских проливов, входа и выхода из нового или дальнейшего рейса, а также количества экипажей и среднего количества муниципальных отходов, образующихся в день, с точки зрения количества экипажей и промышленные в зависимости от количества груза. На основании усредненных данных и текущих показателей можно рассчитать приблизительное количество отходов, перевозимых на судне. В соответствии с предлагаемыми положениями, после достижения порта контролирующего учреждения, фактическое состояние должно сообщаться в соответствии с сделанными показаниями. В случае значительного превышения количества отходов, учреждение будет обязано инициировать разбирательство и, возможно, наложить финансовое наказание на Судовладельца – лицо (юридическое или физическое лицо), эксплуатирующее его собственное или арендованное судно.

***

***

Baltık sularının korunması, Polonyalılar ve Avrupalılar için ortak mirasımız ve amacımızdır. Mare Polonorum da dahil olmak üzere suların saflığı doğrudan bize bağlıdır.

***

Tüm Avrupa için aynı aktiviteler diğer bütün denizleri içerebilir: Adriyatik Denizi, Alboran Denizi, Azak Denizi, Balear Denizi, Baltık Denizi, Barents Denizi , Beyaz Deniz, Kelt Denizi, Karadeniz, Ege Denizi, Grönland Denizi, Hebridler, İkarskie Denizi, İrlanda Denizi, İyon Denizi, Karnak Denizi, Girit Denizi, Ligurya Denizi, Marmara Denizi, Myrtree Denizi, Norveç Denizi, İskoç Denizi (İskoçya ve İrlanda), Akdeniz, Trakya Denizi, Tiren Denizi, Vandela Denizi, Phoenicia Denizi, Kuzey Denizi

Asya’nın denizleri için aynı: Celile Denizi, Andaman Denizi, Arap Denizi, Banda Denizi, Barents DeniziBering Denizi, Karadeniz, Hazar Denizi, Çukçi Denizi, Doğu Çin Denizi, Doğu Sibirya Denizi, Java Denizi, Kara Denizi, Laccadive Denizi, Laptev Denizi, Kızıldeniz, Japonya Denizi, Okhotsk Denizi, Güney Çin Denizi, Sarı Deniz ve son olarak tüm dünyada Aral Denizi ve

***

Su kalitesinin iyileştirilmesi için en önemli faaliyetler – bölüm I:

I. Gemi sahiplerinin ve tüm gemilerin sahiplerinin gereksinimleri

Projenin amacı, Baltık Denizi’nde faaliyet gösteren gemilerin kirlenmesini azaltmak ve bu birimleri atık suların deniz sularına deşarj etmesiyle yasadışı deniz sularının kirlenmesine karşı kontrol etmektir.

  1. Atık suların deniz suyuna deşarjı için yüksek para cezaları şeklinde yaptırımlar da dahil olmak üzere, sıvı ve katı atıkların ithalat ve ihracatının ölçümünü düzenleyen yönetmelikler üzerinde çalışma.
  2. Polonya’da ithal edilen ve ihraç edilen atık miktarını kontrol eden bir kurumun atanması veya yeterliliğinin Çevre Koruma Müdürlüğüne devredilmesi.
  3. Baltık Denizi Bölgesi’nde ithal edilen ve ihraç edilen atıkların bir kaydını tutma yükümlülüğünün getirilmesi ve atık aktarımı Limanda ve yönetmeliklerin ihlal edilmesi durumunda, özellikle de atıkların

    denize atılması durumunda mali yaptırımlar. Baltık Denizi’nde yaşayan gemi sahiplerinin ve gemi sahiplerinin otomatik olarak çevrimiçi kaydı.

  4. Önerilen yönetmeliklere göre, her gemi sahibi web sitesine girdikten sonra derhal gemisini kaydedebilir ve özel, ticari ve kamu / yerel / eyalet kullanıcılarına ayrılan erişimin numarası, giriş ve şifresi ile kayıt onayı alabilir.
  5. Danimarka Boğazlarındaki bir gemide bulunan ve atılan sıvı atık miktarının ölçülmesi ve kontrolü: Skagerrak, Kattegat, Sund, Büyük Kemer ve Küçük Kemer, hem varış sırasında hem de kalkıştan önce limanlarda. Gemi sahibi, Danimarka Boğazlarını geçerken ve yeni veya daha fazla yolculuk

    ve mürettebat sayısına ve mürettebat sayısına ve mürettebat sayısı bakımından günlük olarak üretilen ortalama belediye atığı miktarına girip çıkarken, atık miktarını belirtmektedir. kargo miktarına bağlı olarak endüstriyel. Ortalama verilere ve mevcut göstergelere dayanarak, gemide taşınan yaklaşık atık miktarını hesaplamak mümkündür. Önerilen hükümlere uygun olarak, kontrol eden kurumun limanına ulaştıktan sonra, gerçek durum yapılan okumaya göre rapor edilmelidir. Atık miktarlarının önemli ölçüde aşılması durumunda, kurum işlem başlatmak ve muhtemelen Armatöre mali ceza vermek zorunda kalacaktır – bir kişi (tüzel veya gerçek kişi), kendi veya kiralanan bir gemiyi işletir.

***